Prezenty na Wielkanoc dla pracowników

Podarunki z okazji Bożego Narodzenia są w Polsce dla pracodawców pewnym standardem, a czy na Wielkanoc też dostajemy od szefów dodatkową gratyfikację?

Z badań ARC Rynek i Opinia wynika, że tylko co piąty pracodawca (19%) dba o dodatkową wielkanocną gratyfikację świąteczną dla pracowników. To o 2/3 mniej niż w przypadku Bożego Narodzenia, kiedy dodatki pozapłacowe wręcza 57% pracodawców.

Najczęstszą formą dodatkowe, świątecznej gratyfikacji są paczki oraz kupony podarunkowe. Coraz częściej pracodawcy sięgają też po kupony rabatowe, które umożliwiają pracownikom zrobienie zakupów taniej (np. za okazaniem kuponu, za zakupy wartości 150 zł zapłacimy 120 zł). Czy z punktu widzenia pracownika tego typu forma gratyfikacji jest ciekawa? W końcu przy realizacji takiego kuponu, od pracodawcy dostajemy jedynie rabat. Wprawdzie dzięki niemu możemy zrobić zakupy taniej, ale i tak określoną kuponem kwotę trzeba w określonym sklepie wydać. Jakie jest Wasze zdanie? Czy tego typu bony rabatowe rzeczywiście traktowane są jako motywujący dodatek?

fot.:Bartek Ambrozik/SXC.hu