Czego nie lubimy w formularzach aplikacyjnych
17 stycznia, 2014
Część firm, przeprowadzając proces rekrutacji, prosi nas o wypełnienie zamieszczonego na stronie www formularza online. Formularze te spięte są najczęściej z systemami typu ERP w firmach i w przypadku zatrudnienia usprawniają firmom prace, bo dział kadr dostaje gotowe, uzupełnione przez kandydata informacje w systemie. Większość kandydatów, którzy wypełnią formularz nigdy jednak nie doczeka się jakiejkolwiek informacji zwrotnej od firmy – czy trudno się dziwić zatem, że formularze nas denerwują? Co najbardziej irytuje kandydatów w formularzach aplikacyjnych?
Businessnewsdaily.com podaje 4 najbardziej denerwujące kandydatów cechy formularzy aplikacyjnych. Są to:
- Ignorowanie kandydatów wypełniających formularz. Nasze CV i cały czas i wysiłek włożony w wypełnienie formularza znika niczym w czarnej dziurze. Wysyłamy formularz, dostajemy na maila automatyczne powiadomienie o przesłaniu danych i … cisza. Nie wiadomo czy ktokolwiek w ogóle nasze CV przejrzał.
- Długi czas spędzony na wypełnianiu pojedynczego formularza. Prawie 1/3 kandydatów nie chciałaby poświęcać na to więcej niż 15 minut (a niekiedy trzeba dłużej ślęczeć nad rubrykami). Najbardziej niecierpliwi są kandydaci w wieku 25-34 lat. 35% osób poniżej 25 roku życia zaskakująco mogłoby wypełniać formularz zabierający nawet 45 min.
- Brak kontaktu ze strony pracodawców przy kolejnych rekrutacjach. Już wypełniliśmy formularz, nasze dane są zapisane, ale przy okazji kolejnej rekrutacji na podobne stanowisko odzewu brak. Czy ktoś te nasze CV zapisane w bazie przegląda?
- Automatyczna odpowiedź systemu również jest denerwująca – wolelibyśmy odpowiedź od żywego człowieka, a nie systemu IT.
A was co najbardziej irytuje w formularzach online?