Warsztaty z zarządzania finansami – nowa forma wspierania pracowników?
Pracujemy nie tylko dla satysfakcji, ale także po to, by po prostu zarabiać. Pomoc pracownikom w lepszym zarządzaniu budżetem i planowaniu finansowym to kolejny „dodatek pozapłacowy”, który pracownikom zaczynają oferować pracodawcy.
Poziom wynagrodzenia to jeden z głównych powodów zadowolenia lub niezadowolenia z pracy. Nawet jednak osoby zarabiające tyle samo i będące wyjściowo w podobnej sytuacji materialnej, w różny sposób mogą zarządzać pieniędzmi. W efekcie ich statusy materialne czy poczucie zadowolenia z osiąganych zarobków mogą się mocno różnić. Czy na zadowolenie z wynagrodzenia wpływ ma wysokość zarobków, czy też może jak i na co jesteśmy w stanie pieniądze wydać? Jak uniknąć wpadania w spiralę długów i wiecznych debetów na kontach?
Co mogą z tym zrobić pracodawcy? Edukować pracowników z zarządzania pieniędzmi. Edukacja finansowa może być prowadzona w formie warsztatów czy szkoleń. Pozwala przyjrzeć się domowym budżetom i lepiej zrozumieć, gdzie i jak uciekają pieniądze, jakie rozwiązania finansowe wybrać, w co i jak inwestować.