Elegancko dla koleżanek – strój kobiety w pracy
Czy kobiety przywiązują dużą wagę do tego, jak wyglądają w pracy? Czy swoim strojem chcą zrobić wrażenie? I na kim – szefie, kolegach, a może koleżankach?
Brytyjski sklep Very, przeprowadził wśród pracujących kobiet ankietę na temat tego, jak ubierają się do pracy i co sądzą na temat poszczególnych elementów garderoby. Oto wyniki:
Kobiety stroić się lubią, ale 38% chciałoby, by ich codzienny strój, mimo iż powinien zwracać uwagę otoczenia, ma wyglądać tak, jakby jego przygotowanie nie wymagało żadnego wysiłku. A przecież wymaga – średnio poświęcamy na dobór stroju i ubranie się 17 minut każdego dnia.
Po co to robimy? Otóż w większości, by zwrócić uwagę męskiej części biura lub samej czuć się bardziej atrakcyjną. Co piata kobieta ubiera się ładnie do pracy po to, by wzbudzić zazdrość koleżanek.
Najbardziej popularnymi elementami damskiej garderoby biurowej jest:
- sweterek z dzianiny ( ma go 79% badanych kobiet
- garnitur (75%)
- bluzka ze wzorem (75%)
- blezerek (73%)
- tunika (66%)
Kobiety preferują również wysokie obcasy (45% nad buty na płaskim spodzie – 36%)
A czego do pracy nie nosimy? Głównie mini – przeciwko takim długościom jest 41% kobiet. 49% uważa też, że miejscem bluzek wieczorowych i odsłoniętego brzucha – zdecydowanie nie jest biuro.
A jakie są wasze ulubione elementy „biurowej” garderoby?