Młodzi na śmietniku
Tak w skrócie można przedstawić najnowszą kampanię reklamową Saatchi&Saatchi kierowaną do brytyjskiej młodzieży. Równie dobrze, można by skierować ją do naszych młodych rodaków.
Kampania Future You ma za zadanie zachęcić do odwiedzenia serwisu społecznościowego, za pomocą którego młodzi Brytyjczycy w wieku 14-15 lat mogą znaleźć swoją ścieżkę w życiu. Dowiedzieć się w jakie obszary wiedzy warto inwestować, jakie szkolenia robić i jak odbić się od dnia i zamiast na śmietniku, znaleźć się wśród pracujących obywateli.
Projekt kampanii jest dość szokujący. Na wysypisku śmieci, na którym koparka przewala tony śmieci, porzuceni i zakopani w odpadki leżą młodzi ludzie. Nie ma dla nich przyszłości – są społecznym odpadem, na który nikt nie ma pomysłu. Skądś to znamy patrząc na dzisiejszą sytuację młodych ludzi, prawda?
Szacuje się, że w Wielkiej Brytanii jest obecnie około 1 miliona młodych bez przyszłości. W Polsce- jak wynika z danych GUS, w czerwcu 2011 roku było 223,5 tys. absolwentów wyższych uczelni bez pracy – z jednego tylko roku. A dodajmy do tego jeszcze absolwentów szkół średnich czy gimnazjum, którzy nie kontynuują edukacji…