Zakaz używania serwisów społecznościowych w pracy mile widziany przez pracowników
Jeszcze do niedawna, to, że pracodawca dawał pracownikom dostęp do serwisów społecznościowych był przez pracowników traktowany jako oczekiwany przywilej. Teraz, coraz więcej pracowników widzi, jak mocno Facebook czy Twitter rozpraszają ich w pracy i woleliby, by w pracy tego typu strony były zablokowane.
W jak wielu firmach można bez przeszkód hulać po serwisach społecznościowych w czasie godzin pracy? W Wielkiej Brytanii niczym nie ograniczony dostęp ma 35% a 40% może korzystać z serwisów społecznościowych ale jedynie w celach biznesowych. U nas nie ma dokładnych danych na temat firm blokujących dostęp do Facebook’a czy blip’a pracownikom. Na całym świecie trend jest jednak taki (za Kaspersky Lab) by blokować pracownikom dostęp (rob tak w tym momencie 53% firm).
Okazuje się jednak, ze sami pracownicy są za tym, by zmniejszać dostępność do serwisów społecznościowych w zakładach pracy – pytanie czy dlatego, że sami nie potrafią się powstrzymać os śledzenia tego co dzieje się u ich znajomych czy może chodzi o to, by ich współpracownicy nie marnowali czasu?