Jak ważna jest kuchnia w biurze?
Czy w waszym biurze znajduje się biurowa kuchnia? Większość firm posiada już miejsce, w którym pracownicy mogą przygotować posiłek i go zjeść. Jak mówią badania, kuchnia staje się jednym z ważniejszych miejsc w biurze, a nowoczesne przestrzenie biurowe stawiają na to, by były przestronne, umożliwiały spotkania z kolegami z pracy a nawet pracę.
Trend tworzenia dużych, wygodnych kuchni w biurach rozpoczął się – zdaniem projektanta Coldoff z firmy architektonicznej Gensler i wziął się z obserwacji środowiska domowego, w którym kuchnia odgrywa znaczącą rolę i większość interakcji społecznych odbywa się właśnie w kuchni!
Co zatem powinna zawierać idealna biurowa kuchnia zdaniem projektantów?
- Duży stół, który pomieści przynajmniej kilku pracowników,
- Sporo miejsca do przygotowania posiłków, by pracownicy mogli przygotowywać je jednocześnie (i razem jeść),
- Sofa lub wygodne fotele, umożliwiające pracę przy laptopie lub spotkania pracownicze (z takich nieformalnych spotkań, często biorą się rozmowy na temat pracy i to właśnie w kuchni czasem powstają ciekawe rozwiązania problemów),
- Gadżety, które uprzyjemniają pracownikom czas wolny.
Taka kuchnia to marzenie wielu z nas – tylko czy nie sprzyja ona marnowaniu czasu na pogaduchy i granie w x-box’a? Jak uważacie?