Środa o 16.00 – czas kiedy pracownicy robią zakupy on-line
Zakupy on-line to dość chętnie wykorzystywana przez pracowników opcja na „przerwę w pracy”. Ilość marnowanego na zakupy w ramach pracy czasu, wzrasta przed Świętami. Jest jednak raz w tygodniu taki czas, kiedy pracownicy kupują jak szaleni – tym dniem jest środa –od godziny 16.00 (czyli właśnie teraz) zaczynają się sieciowe, pracownicze szaleństwo zakupowe.
W porównaniu do innych dni tygodnia, ilość transakcji handlowych dokonywanych online w środę od 16.00 wzrasta o 75%. Z czego wynika akurat ta data? Otóż specjaliści ZZL uważają, ze jest to dla pracowników czas ucieczki przed nudą i sposób na odstresowanie się. W środę po południu, jesteśmy już za półmetkiem pracy, wiec jesteśmy już nieco zmęczeni, ale też mamy przed sobą wizję jeszcze dwóch pełnych dni w pracy. Potrzebujemy więc czegoś w rodzaju bufora, co pozwoli nam na chwilę zapomnieć o napięciu i obowiązkach. Godzina 16.00 związana jest zaś głównie z tym, że jesteśmy w tym okresie już po lunchu i nieco rozleniwieni, z pełnymi żołądkami, wolimy zająć się czymś nieskomplikowanym.
Popołudnia zawsze zresztą są lepsze dla zakupów on-line niż poranki – średnio, po godzinie 14.00 ruch w sklepach internetowych wzrasta o około 52%.
Drugim najlepszym okresem dla właścicieli sklepów, po środzie i godz. 16.00 jest niedzielny wieczór – czy kupujemy jednak wtedy dlatego, że mamy wreszcie nieco czasu, czy też dlatego, że wizja całego nadciągającego tygodnia pracy jest tak przytłaczająca, że potrzebujemy się jakoś pocieszyć?