Kto się nudzi w pracy?
Czy Twoja praca Cię nudzi? Okazuje się, że nuda to zjawisko, które dość często nas dopada. Zwłaszcza jeśli należymy do pokolenia tzw. millenialsów (czyli osób urodzonych w latach 80.).
Z badania Udemy, firmy organizującej kursy online, Udemy, przeprowadzonego w USA, wynika, nudzi się aż 43% pracowników. Nuda w pracy nie jest dobra. Powoduje, że dzień nam się dłuży i ciągnie jak przysłowiowe flaki z olejem. Spada motywacja, a praca przestaje cieszyć. Badanie Udemy pokazuje również, że ci, którzy się nudzą, są dwa razy bardziej skłonni zmienić pracę w ciągu kolejnych 3-6 miesięcy (dla pracodawcy zatem nuda pracowników w pracy też nie jest niczym pozytywnym).
Kto najbardziej nudzi się w pracy?
Z badania wynika, że na nudę narażeni są najbardziej pracownicy na stanowiskach operacyjnych i średniego szczebla zarządzania. Ponad 51% osób nudzi się w pracy przez ponad połowę swojego czasu pracy. Częściej nudzą się też kobiety (48% względem 39% mężczyzn). Osoby z pokolenia Millenialsów nudzą się 2 razy częściej niż starsze osoby.
A dlaczego się nudzimy?
- 46% nie ma opcji, by uczyć się w pracy nowych rzeczy,
- 44% nie ma w pracy wyzwań,
- 30% nie ma wystarczająco dużo rzeczy do robienia,
- 29% jest rozpraszanych przez social media,
- 25% ma za dużo do roboty (okazuje się, że nadmiar pracy też może powodować „zmęczenie materiału” i poczucie nudy).
A jak się nie nudzić? Udemy doradza udział w kursach online, twierdząc że aż 80% pracowników nudziłoby się mniej, gdyby mogli się czegoś nowego uczyć. Trudno się dziwić, w końcu Udemy sprzedaje kursy online. Nie można jednak odebrać temu w wnioskowi sensu.
Co jeszcze możesz zrobić by mniej nudzić się w pracy poza uczeniem się nowych rzeczy?
- Angażuj się w inicjatywy poza obowiązkami – zapytaj o nie dział HR.
- Znajdź wolontariat po pracy (w pracy będziesz się nadal nudził, ale lepiej to zniesiesz).
- Jeśli nuda wynika ze zbyt małej ilości obowiązków, zapytaj szefa, czy możesz czasem pracować zdalnie (wtedy przynajmniej w czasie pracy zrobisz prasowanie i pranie).
- Poproś o dodatkowe/ nowe obowiązki.
- Zapytaj kolegów, czy nie potrzebują pomocy.