Różnorodność i niezależność kluczem do zadowolenia z pracy
Czego do szczęścia potrzebuje pracownik? Dobrej pensji i porządnego szefa? To na pewno, ale ważne też są zadania, które pracownik w trakcie pracy wykonuje. Według naukowców z University of Leicester, zadania powinny być różnorodne, a pracownik powinien mieć poczucie samodzielności w pracy – wtedy jest mniej zestresowany a bardziej zadowolony.
Pracownicy, którzy wykonują swoje zadania rutynowo i mają bardzo mało samodzielności w pracy są znacznie bardziej zestresowani i nieszczęśliwi w swojej pracy, w porównaniu do tych, którzy mają swobodę a ich zadania są różnorodne. Ta różnica nie jest zależna od poziomu wynagrodzenia. Co za tym idzie, na poziom zadowolenia pracowników, manager może wpływać nie tylko poprzez premie i podwyżki, ale również poprzez odpowiednie projektowanie zadań.
Dzięki właściwym postawom ze strony managerów można wpłynąć na poziom zadowolenia z pracy i redukcji stresu, nawet nie manipulując w żadnym stopniu wynagrodzeniem.
A wy macie dużo różnorodności i samodzielności w pracy czy wręcz przeciwnie?