Praca zdalna = mniej błędów?
Możliwość wykonywania obowiązków biurowych poza biurem jest pożądana przez coraz większą część pracowników – zwłaszcza młodszego pokolenia, które zaznajomione z obsługą urządzeń mobilnych nie widzi sensu w siedzeniu w dusznym biurze, podczas gdy efektywnie można pracować np. w kawiarni. Niestety pracodawcy nie podzielają tego entuzjazmu, a szkoda – okazuje się, że pracownicy zdalni nie tylko są bardziej zadowoleni ze swojej pracy, ale również pracują wydajniej oraz popełniają mniej błędów niż ci, którzy pracują non stop w biurze (nabawiając się płaskiego tyłka).
Efektywność to nie jedyna korzyść – pracownicy którzy mają możliwość pracy zdalnej są również lojalni wobec pracodawcy i nie nadużywają zaufania. Z badań przeprowadzonych przez Ethisphere Institute i Jones Lang LaSalle w USA i rejonie EMEA wynika, że89% przedsiębiorstw umożliwiających prace zdalną nie doświadczyło żadnego nadużycia ze strony pracowników pracujących zdalnie lub częściowo zdalnie.
Być może większa ilość badań i analiz wpływu pracy zdalnej na prace, pracowników i sama firmę sprawi, że większa ilość pracodawców będzie zainteresowana korzyściami i umożliwi pracowanie z domu przynajmniej w częściowej formie . Oczywiście tam, gdzie to możliwe. Chcielibyście tego?