Perfekcjonista w pracy niepożądany
Macie jakieś słabe strony? Może perfekcjonizm?
Perfekcjoniści nie są lubiani w pracy i wcale nie są efektywni. Na pewno też nie nadają się na stanowiska kierownicze. Zatem kiedy następnym razem zechcesz wykorzystać perfekcjonizm jako atut – poważnie się zastanów.
Perfekcjonista najczęściej postrzegany jest jako ciężko pracująca osoba, która nie wyjdzie z pracy, dopóki nie skończy zadania. Problem w tym, że perfekcjonista prawie nigdy go nie kończy, bo zawsze można według niego coś poprawić. To zaś skutecznie wydłuża czas pracy nad zadaniem.
Perfekcjonista to osoba, która jest wobec siebie niezwykle krytyczna. Teoretycznie to dobrze – nie ma u takiej osoby nadmiernego optymizmu, dostrzega swoje słabości, może się dzięki temu rozwijać. W praktyce jednak nadmierna krytyka powoduje, że:
- nigdy nie jesteśmy zadowoleni z efektów swojej pracy
- skupiamy się na negatywnych aspektach wykonania zadania zamiast na pozytywnych i w efekcie nigdy nie dostrzegamy plusów
- cierpi na tym jakość naszego życia, jeśli bowiem wiecznie siebie krytykujemy i karzemy, to poziom szczęścia wyraźnie się obniża