Nie nazywaj swoich klientów chciwymi, bo zostaniesz zwolniony
Przyczyn dla jakich można stracić pracę jest wiele. Czasem utrata pracy wynika z zaniedbania obowiązków, czasem z cięć ekonomicznych prowadzonych przez firmę. A czasem jest kuriozalnym zbiegiem okoliczności- tak jak w przypadku pracownika, który umieścił swoje zdjęcie na naszej-klasie.
Uważać, trzeba nie tylko na to co robi się w Internecie, ale również na to co się mówi. Zwłaszcza publicznie. Przekonał się o tym koreański analityk finansowy, który został zwolniony po tym, jak w telewizji publicznej nazwał swoich klientów chciwymi osobami.
Han Sang-choon, został zaproszony do telewizji aby opisać aktualną sytuację kryzysu ekonomicznego na świecie. Podczas wywiadu stwierdził, że ludzie podejmują nierozsądne decyzje finansowe ze względu na to, iż są chciwi.
Jego firma, oceniła wypowiedź Hana jako prezentację publiczną jego indywidualnej opinii która rujnuje wizerunek firmy. Z powodu negatywnego wpływu na opinię klientów firmy (którzy mogli się poczuć urażeni), Han został zwolniony.
Ciekawe, czy gdyby Han zamiast słowa „chciwość” użył stwierdzenia „bardzo duża potrzeba gromadzenia kapitału”, to czy również zostałby zwolniony?
źródło: reuters.com
fot.: Max Romersa