Nie lubisz swojej pracy? Spróbuj ją zatem wykorzystać!
Wyciśnij swoją pracę jak cytrynę i porzuć! To właśnie możesz zrobić z pracą, której nie lubisz. Jak to zrobić? Przede wszystkim ucząc się tych rzeczy, które przydadzą ci się w kolejnych etapach kariery.
Większość z nas pozostając w nielubianej pracy narzeka na to, jak bardzo jest nieszczęśliwa i raz na czas wyśle jakieś CV z nadzieją na odmianę. Pozostały czas, którego nie spędzamy na realizowaniu niechcianych obowiązków po prostu marnujemy na plotkowanie, buszowanie po internecie czy po prostu nic nie robienie. Tymczasem czas ten można by znacznie bardziej produktywnie wykorzystać – poprawiając swoje umiejętności po to, by w przyszłości móc dostać lepszą i ciekawszą pracę.
W każdej pracy mamy część obowiązków, których wolelibyśmy unikać oraz część takich, które wcale nie są takie złe. Niezależnie od tego w jakiej firmie pracujesz, zawsze możesz nauczyć się czegoś nowego od swoich kolegów lub przełożonych. Nawet jeśli pracy szczerze nienawidzisz. Co to może być?
- wiedza na temat branży
- wiedza na temat otoczenia konkurencyjnego
- obsługa nowego oprogramowania
- nauka obsługi określonej maszyny
- wiedza i przetrenowanie sposobu robienia określonej rzeczy (np. jeśli zajmujesz się obsługą klienta lub sprzedażą, możesz zacząć czytać książki na ten temat trenować na klientach określone techniki).
Taką umiejętność można później wpisać w CV, jest co odpowiedzieć na rozmowie kwalifikacyjnej na pytanie „czego się Pan w poprzedniej pracy nauczył?” i przede wszystkim czas, jaki spędzamy w pracy, która nie daje nam satysfakcji nie jest zmarnowany.