Nie lubimy rywalizacji w pracy
Wielu managerów uważa, że rywalizacja w miejscu pracy jest pozytywna. Zwiększa efektywność pracy pracowników i motywuje ich do bycia coraz lepszymi. W General Electric, ogromnej korporacji o międzynarodowym zasięgu co rok, przy ocenie okresowej, zwalnia się pracownika z działu, który osiągnął najniższy wynik. Nawet, jeśli wynik ten jest i tak bardzo wysoki. Polacy takiej rywalizacji – jak się okazuje- nie lubią.
Zaledwie 3% polskich pracowników lubi pracować w warunkach ostrej rywalizacji. Znacznie bardziej cenimy sobie współpracę i traktowanie kolegów z pracy jak przyjaciół. Rywalizacja, jest przez polskich pracowników traktowana jako przyczynek do konfliktów, nieporozumień, a nawet agresji – co w efekcie psuje atmosferę w miejscu pracy.
Polacy chcą pracować wśród przyjaciół i w miłym miejscu pracy. Chcą móc wychodzić z kolegami z pracy również wieczorem – do pubu czy kawiarni. W świetle badań wydaje się więc, że Polacy traktują rywalizację jako sytuację, która wymaga podziałów w firmie. Czy można rywalizować i jednocześnie się dogadywać i przyjaźnić po pracy? Jak uważacie? I jak myślicie, z czego bierze się nasza niechęć do rywalizacji – cechy która zdecydowanie wpływa na podwyższenie motywacji i wzrost wyników w pracy?