Najbardziej nadużywane słowa w opisach firm
06 marca, 2017
Dynamiczna praca, atrakcyjne wynagrodzenie i młody zespół – to frazy, które spotkać można w co drugim ogłoszeniu o pracę. Rekruterzy narzekają, że kandydaci podają te same słowa – klucze (kreatywny, szybko uczący się, dynamiczny), a sami popełniają identyczne błędy. Jakie są najbardziej nadużywane słowa w opisach firm?
Analizę używanych w opisach firm słów przeprowadził serwis LinkedIn. Okazało się, że że większość firm jest:
- Kreatywna (Innovative)
- Innowacyjna (Creative)
- Świetna (Great)
- Ma wizję (Vision)
- Jest ekspertem w swojej branży (Expert)
- Jest liderem (Leading)
- Wyjątkowa (Unique) – co jest o tyle ciekawe, że jeśli każda firma jest wyjątkowa, to tak naprawdę wyjątkową staje firma zwyczajna.
A jakie słowa są nadużywane w polskich ogłoszeniach o pracę? Nawet pobieżna analiza odsłania takie oto słowa klucze:
- Wiodąca firma / producent
- Nowatorskie rozwiązania
- Lider branży
- Intensywny (dynamiczny) rozwój
- Globalny zasięg
- Prężnie działająca firma
- Ogólnopolski lider