Konflikt w zespole? Nietypowy sposób na jego rozwiązanie

Zazwyczaj, kiedy między dwoma działami w firmie pojawia się konflikt, zaburza bądź uniemożliwia współpracę. Do akcji wkraczają wówczas szefowie działów lub pracownik działu HR. W niewielkiej firmie SheFinds Media wymyślono inny, dość nietypowy sposób na pogodzenie stron.

Antagonizmy

W firmie istniały dwa antagonistyczne działy: edytorów (dość introwertyczny) oraz marketingu i sprzedaży – głośny, energetyczny, ekstrawertywny. Pracownicy obu działów mieli trudności w komunikacji ze względu na spore różnice osobowościowe. Nie przejawiali też ochoty do zapoznawania się ze sobą podczas tzw. „imprez firmowych”. Oto, co im zaproponowano.

Trzy zadania

Zespoły – w ramach akcji team buildingowych – wykonały trzy zadania:

  1. Najpierw pracownicy budowali wzajemne zaufanie poprzez podawanie sobie potraw do spróbowania. Osoba jedząca miała zamknięte oczy i musiała zaufać koledze z pracy, że ten nie podaje jej niczego niedobrego.
  2. Drugim zadaniem było ulepienie glinianych naczyń, na których pracownicy napisali wszystkie pretensje, jakie mieli wobec pracowników drugiego działu. Naczynia te następnie zostały przez pracowników porozbijane.
  3. Ostatnie zadanie polegało na ubraniu wszystkich w białe stroje ochronne i wręczeniu im tubek z farbą. Jakie było zadanie? Pooblewać się farbą (co miało symbolizować wylewanie całej złości).

Zdaniem managera firmy, zajęcia pomogły i konflikt ustał.