Nasze spotkania są dobre. Cudze – kiepskie
Czy lubicie zebrania firmowe? Większość pracowników uważa, że są mało efektywne i na ogół są marnowaniem czasu wszystkich zgromadzonych. Jednocześnie rzadko kiedy podejmuje się próby usprawniania spotkań (np. poprzez wprowadzanie spotkań na stojąco, które skutecznie przyspieszają „przemowy” i skracają czas spotkań). Co ciekawe, większość managerów, choć widzą błędy jakie popełniają ich koledzy prowadząc spotkania, sami uważają, że ich spotkania są efektywne, potrzebne i dobrze zorganizowane.
Organizacja Manage Elite przebadała prawie 1000 managerów i dyrektorów pytając ich o to, co sądzą na temat narad firmowych. Ponad 61% uznało, że jest ich odpowiednia ilość. Dla 16% managerów spotkań jest za mało – zaledwie co piąty uważa, że jest ich zbyt wiele.
Standardowo, spotkanie firmowe trwa ponad godzinę, uczestniczy w nim 7 osób i aż 40% zebrań nie zaczyna się lub nie kończy w wyznaczonym czasie.
Najciekawszym jednak odkryciem z badań był fakt iż większość osób prowadzących zebrania uważa, że świetnie radzą sobie w kwestiach organizacji spotkań – aż 90,4% managerów uważa, że organizowane przez nich spotkania przynoszą korzyść firmie. Niestety są mocno surowi, jeśli chodzi o spotkania organizowane przez kolegów. W opinii badanych jedynie 34,8% zebrań jest efektywnie prowadzonych.
A jaka jest wasza opinia? Czy spotkań i narad macie w pracy za dużo czy może za mało? I czy rzeczywiście są efektywne?