Nagrody dla pracowników od … klientów
Wiele firm chwali się tym, że ich wartością i celem jest zapewnienie jak najlepszej obsługi klienta. Czy jednak jako klienci mamy wpływ na to, by określony pracownik, który był szczególnie wobec nas uprzejmy lub pomocny, dostał za swoją pracę nagrodę? W niektórych firmach tak właśnie jest.
United Airlines, aby włączyć klientów w proces oceny pracowników i dać klientom poczucie, że mają wpływ na jakość obsługi, wprowadził do swojego systemu oceny pracowników kupony, którymi klienci mogą nagradzać pracowników. Każdego roku część stałych klientów dostaje możliwość docenienia do pięciu – ich zdaniem – najlepszych pracowników w firmie.
W ramach programu United’s Outperform Recognition Program, klient który udzieli informacji o tym, z kogo był najbardziej zadowolony bierze udział w losowaniu nagród w postaci dodatkowych punktów na swojej karcie stałego klienta czy nawet biletu lotniczego. Pracownik zaś, ma szanse na zdobycie premii, z których najwyższa wynosi aż 25.000 $. W sumie wartość nagród dla pracowników to 125.000$. (100 premii po 1000$ oraz nagroda główna).
Co sądzicie o takim sposobie premiowania pracowników związanych z obsługą klienta? Czy z perspektywy pracownika warto się w takiej sytuacji starać by jak najlepiej obsługiwać klientów? Moim zdaniem zdecydowanie tak!