Manual jak być entuzjastycznym w pracy za 147,895 $
Uważacie, że tylko Polacy potrafią bezsensownie wydawać pieniądze publiczne? Jesteście w błędzie – spektakularne wpadki zdarzają się w wielu krajach. Jedną z tych, które rozbawiły mnie ostatnio najbardziej, jest podręcznik do tego, jak być zaangażowanym w pracę, za który jedna z australijskich uczelni zapłaciła prawie 150 tys. $.
RMIT – Royal Melbourne Institute of Technology zapłacił konsultantowi mnóstwo pieniędzy za to, by stworzył on podręcznik do tego, jak powinien zachowywać się zaangażowany w prace pracownik uczelni. Na 12 stronach czytelnicy (zatrudnieni na RMIT) przeczytali, że mają być pełni pasji, pozytywnie nastawieni i optymistyczni. Zaleca się także radosne pogwizdywanie w czasie pracy. Behavioural Capability Framework (tak nazwano podręcznik), bardzo szczegółowo traktuje każde zagadnienie – również podając rodzaje uśmiechów, jakimi pracownicy winni się nawzajem obdarzać, by tworzyć przyjazną atmosferę.
Pracownicy zachęcani są również do zacieśniania więzi z darczyńcami Uniwersytetu, myślenia poza schematami, wdrażania innowacji oraz „zdobywania przewagi w nieustępliwej pogoni za perfekcją.”
Jak zareagowalibyście, gdyby wasz pracodawca dał wam podręcznik „jak być pozytywnym w pracy” (i jednocześnie wyszłoby na jaw, że choć na podwyżki funduszy nie ma, za podręcznik zapłacono kilkadziesiąt tysięcy złotych?)