Mail – podstawa komunikacji, podstawa wpadek w pracy
Komunikacja mailowa prawie całkowicie wyparła już tradycyjne, „papierowe” listy. Poza urzędowymi sprawami, które wymagają papierowej formy, większość komunikacji między pracownikami odbywa się drogą elektroniczną – nic dziwnego, że mail jest źródłem ciągłych wpadek.
Dla sporej ilości pracowników, maile to podstawa komunikacji z klientami i współpracownikami. Łatwość wysłania maila, a przede wszystkim szybkość z jaką można to zrobić powoduje, że czasem zdarzy nam się przez nieuwagę kliknąć nie ten guzik i w efekcie, mail zamiast do koleżanki wysyłamy do szefa, lub do wszystkich pracowników. Z najnowszych badań wynika, że takie wpadki są nader częste- aż 30% pracowników zdarzyło się, wysłać maila do wszystkich pracowników, lub osób w skrzynce pocztowej (głównie poprzez zastosowanie funkcji „odpowiedz wszystkim”). 20% pracowników wysłało maila pod wpływem emocji, który był obraźliwy i którego potem żałowało, a co dziesiąty zaliczył wpadkę, polegającą na wysłaniu maila z krytyką wobec pracownika do … osoby na którą się skarżył.
Historie z wpadkami, choć wyglądają nieraz zabawnie, nie zawsze stają się przedmiotem anegdot. Aż 5% pracowników, w wyniku mailowej pomyłki otrzymało od przełożonego naganę a nawet zostało zwolnionych – warto więc uważać podczas mailowej korespondencji i stosować kilka prostych zasad, pozwalających unikać wpadek mailowych.
Co ciekawe, wpadki mailowe częściej zdarzają się mężczyznom (28% pracowników ma taką wpadkę za sobą), niż kobietom (tu do wpadki przyznaje się zaledwie 17% Pań).