Kłamiący pracownik – jakie są z nim problemy?
24 lutego, 2016
Kandydaci kłamią. Zarówno w CV jak i na spotkaniach rekrutacyjnych. Wielu kłamstw nie udaje się zweryfikować. Rekruter nie zawsze jest wystarczająco uważny i dociekliwy. Nie dopyta, uwierzy, zatrudni. Jakie są potem z takimi pracownikami problemy i czy naprawdę wato kłamstwem zdobyć pracę?
Z badania przeprowadzonego przez firmę IBBC Group wynika, że kłamstwo na rekrutracji – takie nie wykryte – ma daleko idące konsekwencje. I to zarówno dla firmy jak i dla pracownika
Zatrudnienie pracownika, który nakłamał w CV kończy się:
- Jego zwolnieniem i trzeba przeprowadzać kolejną rekrutację- 77%
- Słabymi kompetencjami pracownika i niską efektywnością pracy – 57%
- Koniecznością przeprowadzania dodatkowych szkoleń, bo pracownik nie ma wymaganych umiejętności – 28%
- Niską obsługą klienta – 24%
- Negatywną podstawa wobec pracy u zatrudnionego – 23%
- Problemami z frekwencją – 16%
- Brakiem terminowości – 10%
- Kradzieżami w pracy – 7,5%
Według pracodawców, zatrudnianie kłamczuchów przekłada się bezpośrednio na straty finansowe. I to nie małe – 10% szacuje je na 50-100.000 zł a co czwarty na poniżej 50.000 zł.