Kiedy masz inne zdanie niż szef
Każdemu w pracy zdarzają się takie sytuacje – Szef proponuje rozwiązanie problemu, które Twoim zdaniem jest błędne. Co zrobić w takiej sytuacji? Zwrócić uwagę i ryzykować złość szefa, czy może nabrać wody w usta i działać zgodnie z zasadą „szef ma zawsze rację”? Druga metoda, choć bezpieczna, nie doprowadzi do niczego dobrego, jeśli więc Twój szef nie jest osobą, która nie jest w stanie przyjąć jakiejkolwiek krytyki, warto spróbować z nim porozmawiać. Trzeba to jednak zrobić umiejętnie.
Nie sygnalizuj swojego odmiennego zdania, dopóki dogłębnie nie zrozumiesz punktu widzenia szefa. W przeciwnym razie wyjdzie na to, że jesteś pochopnym w ocenie pieniaczem, który kłóci się zanim jeszcze zorientuje się o co chodzi.
Nie zwracaj uwagi szefowi, tylko zaprezentuj swoje zdanie. Jeśli go wysłucha, może sam znajdzie błędy we własnym rozumowaniu. Unikaj zdań „nie zgadzam się” i zamieniaj je na „moim zdaniem”.
Staraj się nie wykazywać szefowi błędów przy innych pracownikach – w ten sposób podważasz jego autorytet, a tego nie lubi nikt. Nie tylko szef.
Jeśli masz inne zdanie niż szef, powiedz mu o tym bezpośrednio – nie za pomocą pośredników. Najgorsze zaś, co możesz zrobić, to opowiadać o tym innym pracownikom. Wtedy możesz mieć pewność, że Szef się dowie i nie będzie zadowolony z tego, że poruszasz ten temat za jego plecami, z innymi.
Swoje odmienne zdanie komunikuj jak najwcześniej – nie czekaj na ostatnią chwilę, kiedy już wszystko będzie przygotowane do realizacji projektu lub rozwiązania problemu.