Jesteśmy uczciwi wobec pracodawców
Sprzedałbyś dane o swoim pracodawcy konkurencji? Większość pracowników by tego nie zrobiła – wynika z międzynarodowych badań Monster Worldwide.
¾ pracowników (75%) nie sprzedałoby danych o swoim pracodawcy (i obecnym i byłym) konkurencji, nie chcąc szkodzić swojej firmie. Powodem tej uczciwości nie jest jednak lojalność, ale dla 35% strach przed złapaniem. 40% uważa, że ich firma nie jest na tyle interesująca lub nie mają dostępu do takich danych, które można by sprzedać
Korzyści majątkowe ze sprzedania danych firmowych odniosło już 8% badanych pracowników – czy to dużo? Niby nie, ale z drugiej strony oznacza to, że w organizacji zatrudniającej zaledwie 50 osób, jest aż 4 potencjalnych zdrajców. 17% pracowników jeszcze nic nie sprzedało, ale bez większych oporów by to zrobiło.
W zależności od kraju uwidoczniły się w badaniu różnice międzykulturowe. Otóż np. w Indiach jest najmniejszy odsetek pracowników którzy sprzedali by pracodawcę, ale jednocześnie kraj ten przoduje w tych, którzy to już zrobili! W Europie sprzedałby pracodawcę co czwarty pracownik.