Jak zwiększyć efektywność pracowników?
może zabierając im krzesła?
Czy zgodzilibyście się na pracę na stojąco i system który monitorowałby Wasze tempo poruszania się? W Polsce prawdopodobnie taki pomysł wywołałby falę sprzeciwu, ale Japońscy pracownicy najwyraźniej potrafią dostosować się do wszystkiego. Bądź nie bardzo mają wyjście. Firma Canon wprowadziła w swoim japońskim oddziale nowe zasady. Pracownicy pracują tam bez krzeseł i przy dźwiękach alarmu ostrzegającego przed zbyt wolnym poruszaniem się.
Brzmi jak opis filmu science fiction? Niestety, to szczera prawda. Nowe zasady prowadził Hisashi Sakamaki, prezes Canon Electronics. Uważa on (popełnił zresztą książkę na ten temat), że na stojąco pracuje się efektywniej. Dodatkowo, w firmie wprowadzono świetlne motywatory – czyli ekrany na których prezentowane są hasła, które mają zachęcać pracowników do większej efektywności. Dodatkowo, jeśli pracownik porusza się po korytarzu z prędkością mniejszą niż 5 metrów na 3,6 sekundy uruchamia się alarm dźwiękowy…
Prezesowi Canona gratulujemy fantazji i życzymy sporej rotacji pracowników.
źródło: gizmodo.com