Jak HR widzą potrzeby pracowników?
11 listopada, 2012
Działy Human Resources odpowiadają w firmach zarówno za rekrutację, jak i za systemy motywacyjne, szkolenia, budowanie wizerunku firmy na rynku pracy i monitorowanie zadowolenia pracowników. Kluczem do sukcesu w tych obszarach jest wiedza na temat tego, czego chcą pracownicy i co o firmie myślą. Problem w tym, że choć pracownikom działów HR wydaje się, że wiedzą, to okazuje się że nie wiedzą. Zaangażowanie, zadowolenie z pracy i wynagrodzenia mocno przeceniają.
Z raportu firmy Kenexa sporządzonego w tym roku, wynika że pracownicy działów HR uważają iż:
- 69% pracowników jest zaangażowanych w swoją pracę – podczas gdy w rzeczywistości jedynie 34% jest zaangażowanych;
- 81% pracowników wg. HR poleciłoby swoją firmę swoim znajomym, podczas gdy zrobiłoby to tylko 38% pracowników;
- HR uważa, że aż 71% pracowników uważa otrzymywane dodatki za pracę za sprawiedliwe, podczas gdy myśli tak tylko 48% pracowników;
- z wynagrodzenia zadowolonych jest 30%, ale HR uważa, że 58%;
- pracownicy HR myślą, że 83% pracowników jest na tyle związanych ze swoją firmą, że chcą w niej zostać – uważa tak tylko 41% pracowników.
Jeśli rozbieżności pomiędzy tym, co sądzą pracownicy a tym co się wydaje osobom, które mają o ludzi w organizacji dbać, są tak duże, to jak dział HR ma wprowadzać dobre i oczekiwane zmiany?