Ile zużywasz papieru w pracy?
Czy oszczędzacie papier w pracy? Z analiz KPMG ilość wszystkich kartek papieru, jakie zużywamy drukując w pracy wystarczyłaby do tego, by przykryć Warszawę. I to sześciokrotnie!
Drukujemy w pracy bezmyślnie – idziemy na spotkanie – drukujemy maila, robimy prezentację- drukujemy slajdy, po szkoleniu wychodzimy z toną papierów z których wielu w ogóle nigdy nie otwieramy. Najwięcej drukuje się w administracji publicznej (tylko 7% pracowników nie używa drukarek), edukacji, usługach finansowych, telekomunikacyjnych, profesjonalnych i technicznych oraz w produkcji dóbr konsumpcyjnych. Marnujemy sporo papieru, bo często drukujemy bez potrzeby.
Jak oszczędzać papier (a co za tym idzie środowisko naturalne?)
- Drukuj dwustronnie – na 20 stronicowym dokumencie oszczędzisz 10 kartek;
- Jeśli nie musisz, nie drukuj maili lub minimalizuj powierzchnię druku przez zmniejszenie czcionki ;
- Zamiast przekazywać współpracownikom wydrukowane materiały (np. z prezentacji) wyślij im wersję elektroniczną;
- Zużyte, zadrukowane kartki wykorzystaj na notatki – jeśli nie są zadrukowane dwustronnie, na drugiej stronie można sporo zapisać;
- Pamiętaj, że oszczędzasz nie dla szefa czy firmy, ale dla środowiska naturalnego;
A jakie wy macie sposoby na oszczędzanie papieru w pracy?