Elastyczna praca zwiększa wydajność przedsiębiorców
Pracodawcy zastanawiając się nad możliwością wprowadzenia elastycznych form pracy często martwią się, że pracownik zamiast pracować, będzie się obijać. Tymczasem nie jest to prawda. Okazuje się, że pracownik, który może pracować elastycznie, wykonuje swoje zadania nieco szybciej niż podczas pracy w biurze. Dzięki temu ma bowiem nieco więcej wolnego.
Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii przez Orange wynika, że 82% właścicieli firm uważa, że są w stanie pracować równie efektywnie w trybie zdalnym i elastycznym jak pracują w biurze. (Ciekawe dlaczego tak trudno jest im wyobrazić sobie to samo w kontekście pracowników). Spośród biznesmanów, którzy mają możliwość pracy z domu (mają zarówno odpowiedni sprzęt, jak i ich zadania nie wymagają bycia w biurze), pracę zdalną wybiera 74%.
W Polsce, nie mamy jeszcze aż tak dużego zainteresowania pracą „flexi”. Pracą w bardziej elastycznej formie niż etat „stad – dotąd” wykorzystuje według badań Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan zaledwie 9% firm. Oczywiście, odsetek przedsiębiorców którzy w ten sposób pracują może być nieco wyższy.
Niekiedy pracy zdalnej niechętni są sami pracownicy uważając, że podczas pracy w siedzibie firmy , dostają wynagrodzenie zarówno wtedy, kiedy ciężko pracują, jak i wtedy, kiedy siedzą na Facebooku. Przy pracy w systemie zadaniowym, która umożliwia elastyczność, musieliby realizować określone zadania i cele. Inną obawą pracowników jest też kwestia tego, że pracodawca widząc iż pracownik szybciej radzi sobie z wykonywaniem zadań w domu, po prostu dołożyłby pracownikowi więcej pracy.
Jak Wam się wydaje – praca elastyczna, z możliwością pracy zdalnej bardziej rozleniwia czy bardziej motywuje do szybszego wykonywania zadań?