Ekspres w firmie – istotny czynnik motywacyjny
Macie w firmie ekspres do kawy? Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Nestle Nespresso S.A, posiadanie ekspresu w biurze zwiększać ma zadowolenie pracowników z pracy, poprawiać atmosferę w biurze oraz działać jako lep na potencjalnych kandydatów do pracy. Poza tym, podanie kontrahentowi dobrej kawy z ekspresu ma pozytywnie oddziaływać na relacje biznesowe. Lubimy kawę, ale żeby aż tak?
OBOP na zlecenie Nestle zapytał Polaków czy pijają kawę w pracy. Okazuje się, że jesteśmy kawoszami:
- w 66% firm kawę po przyjściu do pracy robi ponad połowa pracowników
- w 33% prawie wszyscy
- tylko w co setnej firmie kawy się prawie nie pija
A jaką kawę pijamy? Rozpuszczalną i sypanką gardzimy – najbardziej lubimy kawę z ekspresu, która jest zdaniem respondentów najsmaczniejsza. Posiadanie ekspresu w biurze i możliwość wypicia dobrej kawy, niesie według badanych różnorodne pozytywne skutki:
- 65% osób uważa, że ekspres poprawia atmosferę (wprawdzie nie bezpośrednio, lecz przez możliwość wypicia kawy z ekspresu – pytanie na ile tu wpływu pogaduszek przy ekspresie)
- 63% osób uważa, że posiadanie ekspresu w firmie oznacza poprawę warunków pracy
- 68% ankietowanych uważa również, że posiadanie ekspresu w firmie buduje jej lepszy wizerunek na rynku pracy (znaczy to bowiem, że pracodawca dba o pracowników)
- 81% badanych jest przekonanych, że częstowanie kontrahenta dobrą kawą poprawia relacje biznesowe (na pewno zaś podanie kawy niedobrej, takie relacje może popsuć – przyp. aut.)
Z przebadanych przez Nestle firm, prawie żadna (94%) nie żałowała decyzji o zakupie ekspresu – zatem jeśli jeszcze nie macie ekspresu, a bardzo go pragniecie, podeślijcie ten link szefowi. Tymczasem zapraszam na filiżankę porannej kawy – takiej, jaką macie (a tych którzy kawy nie piją, na filiżankę zielonej herbaty)