Czy szefowie za dużo wydają?
Wydatki firmowe to nie tylko biuro czy pensje dla pracowników. To również koszty reprezentacyjne, materiały biurowe, gadżety reklamowe, koszty delegacji, szkoleń itd. To wszystko kosztuje. I to nie mało. Czy firmy wydają swoje pieniądze rozsądnie czy też szastają na prawo i lewo? Zdaniem pracowników, większość szefów źle wydaje pieniądze znacznie przepłacając.
Firma o wyjątkowo zabawnej nazwie Powwownow, przeprowadziła w Wielkiej Brytanii badanie dotyczące opinii pracowników na temat tego jak szefowie wydaja pieniądze. Większość pracowników uważa, że szefowie mają więcej kasy niż zdrowego rozsądku i wydają pieniądze firmy w beznadziejny sposób.
Co trzeci pracownik uznał, że firma wydaje za dużo. Co jednak ciekawe, większe poczucie w bezsensownym wydawaniu pieniędzy mają osoby zarabiające mniej. Te, które zarabiają dużo, poczucie bezsensowności wydatków mają znacznie rzadziej. Czy jest to efekt porównania swojej pensji do wydatków (jeśli jesteśmy niezadowoleni z wynagrodzenia, to wolelibyśmy by nasz pracodawca przeznaczył większe pieniądze na pensje) czy też może jest to kwestia tego, że więcej zarabiają z reguły osoby na wyższych stanowiskach, które mają nieco szerszy ogląd na sytuację ekonomiczną i cele firmy? Tego badacze nie dookreślili. Za to dopytali pracowników na co przeznaczyliby więcej pieniędzy, gdyby to oni dysponowali budżetem firmowym. 38% wydałoby więcej na szkolenia a 30% na pensje. A na co wy wydalibyście firmowe pieniądze?