Czy jesteś brudasem biurowym?
Zdarzyło ci się sprzątnąć własne biurko? Czy raczej zostawiasz to sprzątaczce? Większość z pracowników biurowych to osoby niezbyt miłujące porządek – wynika tak z badań przeprowadzonych przez Zakłady Usługowe EZT S.A.– firmę zajmującą się sprzątaniem.
Tylko 13% pracowników sprząta po sobie biurko. 72% uważa, że od tego jest osoba sprzątająca. 83% uważa też, że to szef powinien zadbać o to, by w biurze było czysto.
Co ciekawe, gotowość do sprzątania maleje wraz z wielkością firmy. O ile w małych firmach większość zgodzi się na samodzielne sprzątanie, o tyle w firmach dużych na sprzątanie we własnym zakresie zgodziłoby się zaledwie 4% pracowników. Najprawdopodobniej wynika to z tego, że w małych firmach pracownicy przyzwyczajeni są do robienia rzeczy nie zawsze odpowiadających bezpośrednio ich kompetencjom. Zatem i szmata w dłoni nie powoduje psychicznego urazu i nie zadziwia. Natomiast w korporacji już jest to problemem.
Wydawałoby się też, że sprzątanie biura to nic wielkiego – ot wytrzeć kurz z biurka, umycie kilku kubków. Tymczasem pracownicy potrafią przykleić gumę pod biurkiem czy rozlać kawę i nawet za sobą jej nie zetrzeć.
A wy choć trochę sprzątacie?