Czy firma jest gotowa na to by cię stracić?
Czy jesteś pracownikiem trudnym do zastąpienia? W wielu firmach, utrata pracownika wprowadza chaos i dezorganizuje prace – nie ma bowiem nikogo, kto byłby w stanie przejąć jego obowiązki!
Z badań przeprowadzonych przez American Management Association wynika, że w 20% firm nie ma żadnego planu radzenia sobie w sytuacji nagłej utraty kluczowego pracownika, a tylko 14% firm jest dobrze przygotowanych do tego, by firma była w stanie sprawnie funkcjonować, jeśli pracownik nagle odejdzie z pracy bądź nie będzie w stanie jej wykonywać (np. ulegnie wypadkowi).
Oczywiście nie ma ludzi niezastąpionych i prędzej czy później, każda firma jest w stanie poradzić sobie z brakiem pracownika czy to przez przekazanie jego obowiązków innemu pracownikowi czy też poprzez zatrudnienie kogoś na jego miejsce. Warto jednak pamiętać o tym, że jeśli Twoja firma nie posiada takiego planu i nie ma w obrębie Twoich współpracowników nikogo, kto mógłby szybko zająć się Twoimi sprawami, to Twoje notowania rosną i jeśli np. starasz się o podwyżkę, warto podkreślać te kompetencje i zadania, które wykonujesz tylko ty, dając pracodawcy do zrozumienia, że powinien dbać o to, byś był zadowolony z pracy.
A jak wygląda to w waszych firmach? Czy firma poradzi sobie nawet jeśli np. złamiesz nogę na nartach i nie będzie cię w pracy przez miesiąc?
źródło:wsj.com