Czego najbardziej potrzebują pracownicy w biurze?
Salek konferencyjnych! Tak przynajmniej wynika z badania, które przeprowadziła na swoich pracownikach firma ask.com. Chcąc zachęcić swoich pracowników do tego, by chętniej pracowali z biura niż z domu, firma zapytała wprost – „czego potrzebujcie” – spodziewano się opisów biura typu Google – pełnego udogodnień, wygodnych sof i cateringu. Okazało się, że ludzie chcą po prostu mieć gdzie rozmawiać.
Brak salek konferencyjnych w których można spotkać się w dużym i małym gronie czy nawet wykonać zwykły telefon okazał się najbardziej problematycznym elementem pracy biurowej. Dla 61% pracowników największym problemem w pracy okazało się być zbyt głośne środowisko pracy, które powoduje zmęczenie i brak możliwości efektywnego wykonywania swojej pracy. To głośne środowisko bierze się zaś z tego, że pracownicy nie mają gdzie ze sobą rozmawiać.
W wielu firmach, o takich elementach jak sale konferencyjne się nie myśli – tworzy się jedno pomieszczenie, wykorzystywane przez managerów od wielkiego dzwonu. Reszta spotkań jest zaś prowadzona przez pracowników przy biurkach – nierzadko przeszkadzając tym samym innym pracownikom, którzy w spotkaniu nie biorą udziału. Czy wy spotkaliście się również z tym problemem?