Czego boimy się w pracy?
Co wprawia Was w największe przerażenie na myśl o pracy? Rozzłoszczony Szef? Konfliktowy kolega z pracy, a może wysłanie przez pomyłkę maila ze śmiesznym żartem do prezesa? Czego boimy się najbardziej?
Agencja badawcza Robert Half International zapytała pracowników, co napawa ich w pracy największym przerażeniem. Oto wyniki:
- 28% pracowników boi się, że popełni w pracy jakiś błąd
- 18% boi się trudnego klienta, który może się im trafić
- 15% drży na samą myśl o konflikcie z przełożonym
- 13% oblewa strach na myśl o wystąpieniu publicznym
- 13% przyznaje się do tego, że ich największą obawą jest konflikt z kolegą z pracy
Zaledwie 3% pracowników uznało, że nie boi się niczego!
Jak możemy sobie radzić z naszymi obawami?
By popełniać mniej błędów, trzeba być uważnym w pracy, skupiać się na tym co robimy i mieć jasność, czego oczekuje od nas przełożony. Jeśli nie jesteście pewni – lepiej dopytać niż zrobić coś, czego potem będziemy żałować.
Strach przed trudnym klientem można opanować znając doskonale produkt lub oferowaną usługę oraz mając dystans do siebie i wiedząc, że niekiedy zły humor klienta nie jest naszą winą a np. tego, że klient wstał lewą nogą.
Konfliktów z przełożonym można uniknąć, jeśli nawzajem dobrze rozumiemy swoje oczekiwania
Receptą na wystąpienia publiczne jest niestety jedynie ich częste ćwiczenie. Praktyka czyni mistrza.