Coaching i dobre słowo w oczach pracowników i managerów
31 stycznia, 2013
Wielu pracowników narzeka na to, że ich przełożeni nie wspierają ich w pracy, nie potrafią przekazać wiedzy na temat tego, jak pracować efektywnie, jak wywiązywać się z nałożonych obowiązków, a jeśli te są dobrze realizowane – nie chwalą. W oczach managerów wygląda to jednak nieco inaczej. Ich zdaniem i wspierają i szkolą i chwalą…
Organizacja People Insight zadała to samo pytanie pracownikom i ich managerom, by pokazać, jakie rozbieżności można znaleźć w opinii podwładnego i przełożonego. Okazało się, że rozbieżności w ocenie tego, co robią managerowie by wspierać pracowników są – i to duże:
- tylko niecała połowa pracowników (49%) uważa, że ich przełożeni nagradzają sukcesy.
- aż 80% managerów uważa, że ich pracownicy są zadowoleni z poziomu kompetencji managerskich swojego przełożonego – w rzeczywistości, zadowolonych jest niespełna połowa
- 91% managerów uważa, że regularnie coachuje zespół i wspiera go – zgadza się z tym niestety tylko 40% pracowników
- aż co czwarty pracownik uważa, że ich przełożony nie ma pojęcia o tym, jakie szkolenia byłyby zespołowi (lub poszczególnym jednostkom) potrzebne
Czy wy też miewaliście poczucie, że wasz przełożony jest na zupełnie drugim biegunie zrozumienia was jako pracowników?
źrodło:employeebenefits.co.uk