Co pracownicy myślą o swoich firmach?
HR Solutions Inc. rokrocznie przeprowadza dość ciekawe badania związane z tym co o swojej pracy myślą pracownicy. Badanie przeprowadzane jest na pracownikach wielu firm z całego świata – firm, które są klientami HR Solutions. Najciekawszy jest sposób gromadzenia danych – otóż pracownicy nie odpowiadają na żadne pytania, które mogłyby sugerować im określoną tematykę. Maja po prostu powiedzieć o czymś, co im się z ich praca kojarzy.
Zebrane w ten sposób dane analizuje się i segreguje, tworząc listę najczęściej pojawiających się u pracowników tematów. Dzięki takiej metodzie rzeczywiście można dowiedzieć się co pracownicy myślą – nikt bowiem niczego nie zakłada już na poziomie zadania pytania . nie ma też zestawu sugerujących określoną postawę odpowiedzi do wyboru, jak w tradycyjnej ankiecie.
O czym zatem najczęściej myśleli (i mówili) pracownicy w 2011 roku? O tym, że:
- Ich współpracownicy są super
- Mówili o tym, że chcieliby więcej zarabiać
- Byli zadowoleni z rodzaju pracy jaką wykonują
- Komentowali (pozytywnie) jakość obsługi klienta realizowaną przez ich firmę
- Uważają, że ich firma potrzebuje poprawy w zakresie komunikacji
- Doceniają atmosferę, która panuje w firmie
- Chwalą swojego managera
- Uważają, ze firma powinna zatrudnić większą ilość pracowników ze względu na zbyt duże obciążenie pracą
- Lubią pracować z klientami
W porównaniu do zeszłego roku widać zmianę – w 2010 roku najczęściej dyskutowanym tematem była kwestia tego, że pracownicy chcieli więcej zarabiać. W tym roku, temat ten przesunął się na druga pozycję.
A co u was byłoby pierwszą rzeczą o jakiej pomyślelibyście w związku z firmą?
źródło:talentmgt.com