Co nas irytuje u współpracowników?
Podkradanie jedzenia z lodówki, nagłe znikanie akcesoriów biurowych, malkontenci i maruderzy, plotki i wzajemne podgryzanie – to w wielu biurach codzienność. Co z irytujących zachowań naszych kolegów z pracy najbardziej wkurza?
Serwis społeczności owy LinkedIn przeprowadził wśród swoich użytkowników z różnych krajów badanie dotyczące tego, co nas irytuje u współpracowników najbardziej. Okazuje się, że w różnych krajach i kulturach bywa różnie:
- Brazylijczyków najbardziej irytuje plotkowanie
- Amerykanie nie znoszą podkradania jedzenia z lodówki
- Brytyjczycy dostają szału, jeśli siedzą w jednym pokoju z osobami, które stale narzekają
- Niemców złości brud na stanowisku pracy oraz to, że niektórzy koledzy nie dbają o czystość w przestrzeniach wspólnych (lodówka, kuchnia)
- Hindusi złoszczą się a wiecznie dzwoniące głośno komórki kolegów
- Japończycy, którzy często robią sobie dowcipy w pracy równie często na te dowcipy się zżymają
Niezależnie jednak od przynależności kulturowej, jest jedna rzecz, która irytuje wszystkich jednakowo (wskazuje na nią 78% badanych). Są to ludzie (koledzy z pracy), którzy nie biorą odpowiedzialności za swoje czyny.
Co ciekawe, przy okazji sprawdzono również czy są kraje w których pracowników ich koledzy irytują bardziej niż kolegów w innych krajach. Okazało się, że najbardziej podatni na irytację są pracownicy w Indiach. Za to Włosi okazali się najbardziej tolerancyjni – prawie nic im nie przeszkadza. Są ZEN – czego przy piątku i wam życzę.
źródło:hrmagazine.co.uk