Co najbardziej irytuje administratorów IT?
Dużo coś ostatnio o sprawach związanych z działami IT – a to że są świetni w łóżku, a to że dużo piją. Kolejny raport związanych z działaniami pracowników IT dotyczy jednej z części tej grupy zawodowej, czyli administratorów IT. W każdej firmie, nawet najmniejszej, musi być zatrudniony administrator Sieci (w bardzo niewielkich jest adminem „dochodzącym”). Inaczej nie będzie działać żadna sieć czy system IT. Większość pracowników, zauważa adminów dopiero kiedy coś nie działa lub admin zablokuje ulubioną stronę pracownika. Wtedy, większość pracowników firmy uważa, że admini to niezwykle irytująca grupa. A co irytuje adminów? Z najnowszych badań Mediarecovery wynika, że głupota pracowników.
Mediarecovery przeprowadziło wśród administratorów IT ankietę prosząc o to aby wskazali jakie elementy są najbardziej przeszkadzające w ich pracy i niebezpieczne pod względem utraty bezpieczeństwa firmowej sieci. Okazało się, że bardziej niż hakerzy, wirusy czy piractwo, zagrożeniem są pracownicy firmy, którzy są po prostu na tyle „głupi” by swoimi działaniami narażać sieć firmową na ryzyko.
O głupocie pracowników mówiło aż 78% administratorów.
Pozostaje pytanie, czy owa głupota wynika z niefrasobliwości, czy może nie wiedzy. Czy zamiast narzekać nie byłoby warto przeprowadzić wewnętrzne szkolenie uświadamiające pracownikom najczęstsze błędy które prawdopodobnie w większość popełniają nieświadomie? I firma byłaby bezpieczniejsza i admin mniej zirytowany…