Biurkowy bałagan standardem
Jak bardzo zagracone jest wasze biurko? Czy macie tendencje do trzymania papierów mimo, iż mają już kilka lat? Sporo z nas jest bałaganiarzami biurowymi, a szefom wcale się to nie podoba.
CareerBuilder przeprowadził kolejny ciekawy sondaż – tym razem próbowano zbadać jak bardzo zaśmiecamy swoje biurko i ile dokumentów – mimo ich elektronicznych odpowiedników, nadal drukujemy (zabijając tym samym kolejne drzewa).
Z sondażu wynika, że 1/3 pracowników (33%) uważa że gromadzi za dużo papierów. Mimo iż większość dokumentów możemy obecnie przechowywać w wersji elektronicznej, 51% osób nadal drukuje zbyt wiele. A wszystkie te wydrukowane informacje przechowuje – czasem zupełnie bez potrzeby.
- 16% badanych stwierdziło, że ¾ powierzchni ich biurek tonie w papierach
- 38% ma zajętą papierami ponad połowę biurka
- 36% badanych przechowuje dokumenty sprzed ponad roku
- 13% trzyma nawet te, które mają już pięć lat
- 6% przechowuje nawet ponad 10 letnie dokumenty
Oczywiście są pewne obszary, w których dokumenty muszą ulec archiwizacji (np. teczki osobowe), ale trzymanie przez 5 lat wydrukowanego maila od szefa czy starego raportu sprzedaży, jest niczym więcej jak bałaganiarstwem.
Bycie biurkowym bałaganiarzem chomikującym dokumenty nie jest korzystne z punktu widzenia ewentualnych awansów. Prawie 1/3 pracodawców (28%) uważa, że jest mniej skłonna do tego by promować do awansu osobę, która pracuje w stertach papierów i ma na biurku bałagan. A co szefowie myślą o bałaganiarzach?
- Dla 38% widok zawalonego papierami biurka sprawia, że gorzej oceniają pracę pracownika
- 27% szefów uważa, że papierzyska na biurku świadczą o tym, że pracownik jest niezorganizowany
- 16% mówi wprost – to bałaganiarz!
Papiery na biurku to jedno – a jak mocno zapchane niepotrzebnymi dokumentami są wasze twarde dyski i poczta mailowa?