Aromaterapia w pracy
Urządzając biuro, pracodawcy dbają o ergonomię miejsc pracy, coraz częściej wspomina się też o wpływie kolorystyki pomieszczeń na samopoczucie pracowników. Okazuje się jednak, że na efektywność pracy mogą mieć również wpływ zapachy. Aromaterapia, czyli nauka zajmująca się badaniem wpływu substancji aromatycznych na nasz organizm, zaczyna coraz częściej być wykorzystywana nie tylko w gabinetach medycyny naturalnej, czy w domach, ale również w biurach.
Japońskie badania wykazały, że zapach cytrusów pozwala na zmniejszenie liczby błędów pracowników pracujących przy komputerze o 54 % , a zapach jaśminu pozytywnie wpływa na koncentracje. Dlaczego więc nie wykorzystać tej wiedzy i nie poprawić samopoczucia pracowników?
Przy wykorzystaniu aromaterapii, trzeba wziąć pod uwagę natężenie zapachu. Zbyt duże może zamiast wspomnianych korzyści doprowadzić do wystąpienia poczucia osłabienia i bólów głowy. Warto więc aromaterapię stosować z umiarem. Zapach powinien być ledwo wyczuwalny, tak by zamiast pomagać nie zaczął przeszkadzać.
Warto korzystać z olejków:
- rozmarynowego – poprawia koncentrację i pobudza
- cytrynowy – zmniejsza ilość błędów, odświeża
- bazylia – zmniejsza poczucie zmęczenia
- sosnowy – zmniejsza ryzyko przeziębienia, pokonuje katar – do stosowania wiosną o jesienią.