10 czynności rujnujących produktywność w biurze
14 lipca, 2016
Stale jesteśmy zapracowani i … stale brakuje nam czasu. Problemem często nie jest to, że mamy za dużo zadań, ale to, że nie potrafimy się wystarczająco skupić, by realizować je szybko i w terminie. W efekcie spędzamy dwa razy więcej czasu nad czymś, co można byłoby zrobić szybciej (i mieć więcej wolnego).
Technologia ma nam pomagać i przyspieszać pracę. Niekiedy jednak rujnuje nam produktywność (tak jest np. ze smartfonami). Co jeszcze powoduje, że zamiast pracować szybko, pracujemy nadzwyczaj wolno?
Według badania przeprowadzonego przez CareerBuilder i Harris Pool, obecnie 10 największych winowajców w zakresie obniżania produktywności pracowników to:
- Korzystanie ze smartfonu (czat i telefony) – 55%
- Surfowanie po internecie – 41%
- Plotkowanie – 39%
- Korzystanie z social media – 37%
- „Zachodzenie” do pracowników by zobaczyć „co słychać” – 27%
- Przerwy na papierosa czy przekąskę – 27%
- Odpowiadanie na e-maile – 26%
- Spotkania – 24%
- Głośni współpracownicy – 20%
- Siedzenie w swoim boksie i nicnierobienie – 9%