Kreatywna rekrutacja kreatywnego Art Directora
Gdzie szukać pracownika? Tam, gdzie powszechnie występują potencjalni kandydaci. W przypadku Art Directorów i grafikó, takim miejscem są bez wątpienia banki zdjęć. Jak poradziła sobie zatem z rekrutacją takiej osoby praska agencja reklamowa Y&R?
Otóż na jednym ze stocków (miejsc zakupu profesjonalnych zdjęć – w tym przypadku Dreamstime) – zamiast standardowego znaku wodnego (umieszczanego, by zapobiec kradzieżom zdjęć), wykorzystano nowy znak wodny z informacją o prowadzonej rekrutacji. Poza nazwą stanowiska podano jedynie mail, pod którym kandydaci mogli zdobyć nieco więcej informacji.
Czy pracownika udało się zatrudnić, nie wiadomo, ale na pewno skonstruowane w ten sposób ogłoszenie dotarło precyzyjnie do grupy docelowej. Nie jest to zresztą pierwszy tego typu pomysł. Wcześniej wykorzystała go już agencja McCann.