Walka o stołek (kreatywna)
Tradycyjne rekrutacje to oczywiście największa część prowadzony projektów poszukiwania pracowników. Czasem jednak zdarzają się nieco bardziej kreatywne propozycje przy których nie chodzi o to, jak kandydat zaprezentuje się za pomocą CV czy na rozmowie kwalifikacyjnej, ale na jakim poziomie wykona zaproponowane przez firmę zadanie. Taką kreatywną propozycją była „walka o stołek” zrealizowana przez australijską agencję reklamową BMF.
Jak wyglądała „walka’? Otóż firma poszukiwała studentów, którzy charakteryzowaliby się wysokim poziomem kreatywności. Wysłano zatem do grupy studentów zrzeszonych w organizacji Advertising Federation of Australia kartonowe siedziska. Kandydaci mieli za zadanie zrobić z nimi „coś kreatywnego” a efekty swojej pracy zaprezentować na stronie wowsitdownthing.com.au
Pomysły były naprawdę niebanalne – mimo iż karton po złożeniu wyraźnie był „stołkiem”, okazało się, że można przerobić go na tulipana, rakietę kosmiczną czy lampę. Powstało mnóstwo filmików i story boardów. W efekcie zatrudniono 7 osób. A ile firma miała przy tym zabawy! Czy nie wolelibyście czasem móc przekonać do was pracodawców projektem niż tylko mieć do dyspozycji rozmowę kwalifikacyjną?
źródło:uplosarek.wordpress.com