Strony kariery już passé?
W Polsce, duże firmy dopiero od niedawna rozwijają swoje strony www kariery, na których kandydaci do pracy mogą zapoznać się z wolnymi wakatami firmy lub dowiedzieć czegoś o pracy w danej organizacji. My dopiero zaczynamy, podczas gdy światowy trend w zakresie budowania wizerunku pracodawcy, od stron kariery odchodzi…
Dlaczego strony kariery www na zachodzie tracą na popularności? Otóż ich role w dużej mierze przejęły media społecznościowe. Kandydaci rzadko kiedy dowiadują się o nowych stanowiskach pracy bezpośrednio ze strony kariery. Najczęściej korzystają z mediów społecznościowych (20%), serwisów ogłoszeniowych (25%), dowiadują się o pracy od znajomych (30%) lub poprzez bezpośrednie wyszukiwanie ofert (10%). Wartość strony kariery jako miejsca na którym publikowane są ogłoszenia o pracę jest wiec dyskusyjna.
A co z informacjami o firmie? Otóż okazuje się, że mimo tego iż większość stron kariery zbudowano na systemie umożliwiającym samodzielne zarządzanie treścią przez pracowników działu HR, wiele firm nie korzysta z tej opcji – w efekcie informacje na stronie są przestarzałe i mało atrakcyjne dla potencjalnych pracowników. Wiele ze stron kariery nie jest też dostosowanych pod urządzenia mobilne, które na zachodzie ściągają już całkiem spory procent ruchu www.
Jak na razie, w Polsce strony kariery jeszcze nie zaczęły być popularne, zatem albo się nie rozwiną – na rzecz Fan Page’ów na Facebook i społeczności, albo też zaczniemy w nie inwestować wtedy, kiedy zachód będzie miał już nieco inne pomysły.
*Na zdjęciu strona kariery BNP Paribas w Turcji