Smartwatche i okulary interaktywne – przyszłość pracownika?
Do niedawna plusem na stanowisku pracy był służbowy telefon i laptop. Teraz coraz częściej firmowy telefon postrzegamy jest jako problematyczny dodatek, który nie pozwala nam odpocząć od pracy po pracy. Tymczasem nowe technologie szykują nam kolejne służbowe dodatki – smartwatche, bransoletki i okulary interaktywne.
Gadżety noszone jako elementy stroju (tzw. werables) na razie są bardziej popularne w USA niż u nas, ale rynek szybko się rozwija. Z badania opublikowanego w magazynie Fortune wynika, że 79% firm uważa, że technologie werables przyczynią się do przyszłego sukcesu firmy, a 76% – że poprawiają efektywność pracy. Potwierdzają to opinie firm, które już używają tych technologii.
Tylko 15% firm wyraża pogląd, że smartwatche czy okulary interaktywne nie przyjmą się w pracy, 20% – że to pieśń przyszłości – najbliższe 3-5 lat, a 32% – że na powszechne ich wdrożenie trzeba czekać więcej niż 5 lat. Co ciekawe, werables niekoniecznie mają być dodatkiem od pracodawcy – połowa badanych firm twierdzi, że to pracownik powinien się w taki gadżet – dla własnej wygody – zaopatrzyć.