Rekrutacja za pomocą Snapchata z geolokalizacją
Rekruterzy prześcigają się w wymyślaniu sposobów na dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych kandydatów do pracy. O ile nawet marki nie do końca wiedzą jeszcze, jak sobie radzić z takim medium jak Snapchat, o tyle coraz częściej pojawia się on w rekrutacji.
Tym razem wykorzystano narzędzie geofiltrowania w Snapchacie. Umożliwia stworzenie własnego filtra (motywu) w aplikacji i udostępnienie go na wybranym obszarze. Jak to wykorzystać do rekrutacji? Otóż firma Space15 stworzyła filtr z informacją o prowadzonej rekrutacji na staż, który umieściła na terenie kampusów i uczelni. Oznacza to precyzyjne targetowanie wszystkich użytkowników Snapchata, którzy wejdą w strefę geofiltra. Zamiast standardowej rekrutacji, kandydaci muszą przygotować story w aplikacji dla wybranego klienta agencji.
Rekrutacja przyniosła skutki – wielu studentów zainteresowało się rekrutacją. Tego typu akcje pojawiać się będą coraz częściej. To kolejny dowód na to, że kandydaci też powinni być otwarci – nigdy nie wiadomo, gdzie i kiedy oferta pracy może cię zaskoczyć.