Niestandardowa rekrutacja z Jung von Matt
Jung von Matt to agencja reklamowa, która zdecydowanie przoduje w prowadzeniu nietypowych procesów rekrutacyjnych – przynajmniej w odniesieniu do grafików i art directorów. Oto kolejny pomysł specjalistów od reklamy na to, jak pozyskać kandydatów, którzy wcale pracy nie szukali.
Tym razem, agencja postanowiła zaprosić do współpracy fotografów. Wystąpili oni w roli „koni trojańskich”. Jak wiadomo, w większości agencji reklamowych graficy korzystają ze zdjęć, które albo można zamówić w specjalnych serwisach – tzw. stockach albo zlecić fotografom wykonanie potrzebnych do reklamy fotografii. Bardzo często więc projektanci i graficy kontaktują się z agencjami proponując im swoje usługi. Tym razem, fotograficy, którzy poszli „na łów” byli specjalnie podstawieni.
Znani fotograficy dostarczyli agencjom, z których Jung von Matt chciał wyciągnąć pracowników, specjalnie skonstruowane portfolia. Były w nich zdjęcia zrobione przez fotografa, ale na każdym ze zdjęć znajdował się specjalnie wkomponowany w zdjęcie przekaz o tym, że Jung von Matt szuka utalentowanych Art Directorów.
Różnego rodzaju hasła umieszczone na zdjęciach w dyskretny, ale widoczny sposób miały zachęcić osoby oglądające owe portfolia, do sprawdzenia oferty rekrutacyjnej agencji reklamowej. Poza dotarciem do docelowej grupy, agencja osiągnęła jeszcze efekt Employer Brandingowy – pokazała bowiem, że jest w stanie zaangażować do współpracy najlepszych fotografów (i stworzyć naprawdę ciekawą autoreklamę).
Ogólnie, pozyskano do współpracy 15 profesjonalnych i znanych na rynku fotografów. Zanieśli oni ponad 40 portfolio do agencji, które interesowały Jung von Matt. Efekt? Prawie dwa razy tyle aplikacji ile agencja otrzymała w poprzednim roku.
Na poniższym filmiku możecie obejrzeć jak wyglądały przerobione na reklamę rekrutacyjną porfolio.