Kampania rekrutacyjna przez gry online
Pozyskać specjalistę nie zawsze jest łatwo – zwłaszcza w tych branżach, w których popyt na pracowników jest większa niż podaż, czyli w IT. Firmy, które poszukują specjalistów, muszą więc wykazać się nie lada kreatywnością. Na przykład próbować rekrutować pracowników za pomocą gier online.
Duńska Agencja Reklamowa Uncle Gray poszukiwała front-end developera. Niestety z rekrutacją był problem, gdyż większość dobrych koderów posiadała już pracę, z której była zadowolona. Agencja próbowała tradycyjnych metod rekrutacji, ale nie zaowocowały one pozyskaniem pracownika. Wtedy, kreatywni pracownicy agencji wpadli na nietypowy pomysł – uruchomienia kampanii rekrutacyjnej poprzez gry sieciowe.
Zanim stworzono pomysł, zanalizowano dokładnie grupę docelową, czyli potencjalnych pracowników. Z doświadczenia agencji wynikało, że ich potencjalny pracownik to osoba w wieku 25-44 lat, prawdopodobnie mężczyzna, która spędza tygodniowo około 8 godzin na graniu w gry online. Zidentyfikowano najpopularniejsze wśród front-endowów gry i rozpoczęto akcje rekrutacyjną. Polegała ona na zaproszeniu do współpracy dobrych graczy w grę Team Fortress 2 is tworzeniu z nich grupy Codewarriors.
Nazwa każdego z graczy obejmowała adres strony, na której widniało ogłoszenie rekrutacyjne a dodatkowo, w samej grze umieszczono reklamowe plakaty na ścianach. Potencjalni kandydaci do pracy, kiedy grali w grę byli atakowani przez członków teamu a dodatkowo stale natykali się na plakaty z informacją o stanowisku. efekt? 50 aplikacji od front-end developerów, oraz zatrudnienie wymarzonego pracownika.
Opis akcji możecie obejrzeć poniżej. I jak Wa się taki pomysł na rekrutację podoba?