Gry on-line by zachęcić absolwentów do pracy
O wykorzystaniu gier video lub on-line w rekrutacji pisałam już kilka razy. Niedawno pojawiła się kolejna – tym razem odpowiada za nią marka Reckitt Benckiser (producent detergentów i leków OTC).
Firma wprowadziła cały zestaw mini – gierek, które występując pod wspólną nazwą CrazieRBrands , mają zapoznawać absolwentów z markami (zwiększać świadomość firmy u absolwentów) oraz – docelowo – zachęcać do tego, by wzięli oni udział w programie praktyk lub złożyli swoje CV w firmie.
W kampanii Reckitt Benckiser widać wyraźnie, jak zmieniły się potrzeby najmłodszego pokolenia na rynku pracy. Gry pojawiły się bowiem nie tylko w wersji dostępnej przez strony internetowe, ale również w swoich wersjach mobilnych. Firma obliczyła, że 70% jej targetu korzysta ze smartfonu a 81% z tych osób grywa w gierki online na swoim telefonie. Inwestycja w mobilną aplikację była więc najlepszym rozwiązaniem.
Gier w zestawie jest 8 – każda dedykowana określonej, sztandarowej marce. Do tego, aby studenci i absolwenci rzeczywiście chcieli grać (i by dzięki temu marki wryły się im w pamięć), firma ufundowała nagrody dla najlepszych graczy. Do wygrania jest jedna z 8 wycieczek dla dwojga do Nowego Jorku, Cape Town, Bangkoku, Genewy, Barcelony, Rio, lub na Islandię i do Indii.
Jak myślicie, czy to że znacie dobrze daną markę może przełożyć się na zainteresowanie pracą w danej firmie? Moim zdaniem tak – ale jak uważacie wy jako pracownicy?
(A tu możecie pograć– w końcu piątek:)