Dla pośredników nieruchomości uroda niezwykle istotna
Zamierzasz pracować w branży nieruchomości? Spójrz w lustro – jeśli masz miłą aparycję, to możesz więcej zarobić.
Profesor Frank Mixon z Columbus State University’s Turner College of Business przeprowadził ciekawe badanie na pracownikach agencji nieruchomości. Najpierw poprosił o ocenę atrakcyjności agentów a następnie porównał wyniki z wartościami sprzedaży domów i mieszkań, któe ci agencji uzyskiwali. Jakie były wyniki porównania?
Okazało się, że atrakcyjni agenci uzyskiwali wyższe ceny za sprzedaż mieszkań a także udawało im się wynegocjować wyższe stawki prowizyjne, niż otrzymywali agencji średnio urodni (lub po prostu nieatrakcyjni). Nie jest to zaskakujące – kolejne badania potwierdzają, że ładni mają w życiu nieco łatwiej.
Dla pocieszenia tych mniej atrakcyjnych agentów Mixon dodaje jednak jeden fakt – o ile atrakcyjni mają wyższe prowizje, o tyle tym mniej atrakcyjnym udaje się sprzedawać więcej. W efekcie więc zarabiają porównywalnie lub lepiej – tyle, że muszą się bardziej na te zarobki napracować.
źródło:businessinsider.com